Fietstochten van Annemieke en Frans Bosman

Fietstochten van Annemieke en Frans Bosman, voorbereidingen, verslagen en routes.

28 juli 2012 Op weg naar Parijs

Vannacht heeft het geregend en ook wat geonweerd. Gelukkig is het op tijd droog geworden om buiten te kunnen ontbijten en de spullen op te ruimen. Marlie en Jolien zijn er nog en pakken hun tent en spullen in en wij de onze. Nog even samen ontbijten en dan de laatste dingen pakken en op weg. We zijn tegelijk klaar en vertrekken tegelijk. Tot over een kleine 10 dagen.

Het was hartstikke leuk dat ze er waren, maar nu beseffen we nog meer dat we ook naar huis willen. We fietsen natuurlijk gewoon verder, blijven genieten van de tocht, maar aan de einder trekt toch het eigen huis en haard en de kinderen, familie en kennissen!

Vandaag fietsen we een heel stuk richting Parijs. Dat is een route die we van het internet hebben geplukt en die niet in het routeboek staat. We hebben dan ook alleen maar de route en geen beschrijvingen van de dorpjes en landschap onderweg.

IMG_0952We fietsen eerst even langs het centrum van Chartres alvorens we een prachtig fietspad door mooie bossen krijgen, dat we kilometers lang kunnen volgen. De richting is oost en met een westenwindje in de rug is het lekker fietsen.

Er zit een beetje klimwerk in de route, we moeten het dal van de Eure uitklimmen en vervolgens hebben we landweggetjes die elk dorp aandoen. Aangezien die dorpjes in een kom in het glooiende landschap liggen hebben we dan eerst een steile afdaling, dan een sterke klim. Maar dat wordt ook langzaam minder en dan fietsen we over een uitgestrekt akkerland.

IMG_0953Het is niet het mooiste landschap, een beetje saai en we vliegen er dan ook overheen.

Na het kruisen van de A10 en A11 komen we steeds meer ten zuiden van Parijs. We fietsen langs een heuvelrug en komen door een klein dorpje. Daar is het lokale restaurantje open en serveert een menu-du-jour. Dat is even boffen. We hebben best wel honger na het snelle fietsen over de vlakte en 50km fietsen.

IMG_0956Na de lunch komen we in het dal van de Orge terecht. Dit blijven we de rest van de dag volgen. Soms fietsen we over asfalt, dan weer over bospaden en soms over half verharde paden dwars door het weiland. In de loop van de middag pikt de route een bestaand traject op en fietsen we de “dal van de Orge” route, een pad wat de contouren van de rivier volgt. Prachtig, die bossen en oevers! Alhoewel we al onder de rook van Parijs zitten merken we daar nog niets van.

Bij een kruising met de weg zien we een BB-Hotel, een goedkoop hotel met eenvoudige kamers. We zijn eigenlijk op weg naar een camping, maar zo’n hotel is ook wel een aantrekkelijk alternatief, vooral omdat we vanmorgen nog lazen dat er vannacht mogelijk regen komt. De keuze is snel gemaakt. We krijgen een wat grotere kamer zodat de fietsen er ook op kunnen, dan staan die in ieder geval veilig. Lekker douchen en buiten picknicken, dan een rondje lopen, koffie drinken en de blog bijwerken. En …. lekker slapen en morgen fiets bellend door Parijs fietsen.

Het was een dag zonder veel cultuur, gewoon omdat we geen beschrijving van de route hebben en er zelf niet op uit zijn gegaan. We zijn lekker dicht bij Parijs en hoeven morgen nog maar zo’n 30km om bij de de Notre Dame op de stoep te staan. Het was vandaag een wisselend landschap, waarbij vooral in de middag het weer mooi was.

Het was een mooie dag, dank daarvoor, we zijn echt bevoorrecht.

Total distance: 92.85 km

Volgende

29 juli 2012 Parijs

1. Ad en Marlies

Over tien dagen thuis zijn, wat gaat het nu snel!!!
    Morgen Parijs en dan is het laatste doel THUISKOMEN!!
    Nu in een hotelletje, lekker een beetje de luxe van een bed en geen tent opzetten en morgenvroeg afbreken!
    Ik zal het missen als jullie weer thuis zijn, want ik ben nu toch wel iedere dag met jullie bezig en voel me sterk verbonden. De verbondenheid zal blijven, maar we zullen straks niet meer weten wat jullie dan iedere dag doen!!
    Voor ons ook een beetje afkicken dus!!!
    Voor morgen een fijne fietstocht en een gezellig kort verblijf in Parijs, veel liefs.

2. Raymond van Maarseveen

Het huishonk trekt. Normaal en menselijk. Volkomen te begrijpen. Maar…………… over 10 dagen ongeveer als de weergoden jullie goed gestemd zijn, zal de vreugde heel groot zijn. Fietsen jullie je daaraan maar vast dan komt het echt goed. Veel sterkte.

3. Anja en Rini

Heerlijk zo’n dag en heerlijk zo’n hotelletje.
    Niet alleen voor jullie lonkt het thuishonk. Dat wil zeggen: wij zien jullie van harte thuiskomen!
    Dat zal een feestje zijn. Op de foto van gisteren meen ik te zien dat jullie aardig dun zijn geworden.
    Veel plezier in Parijs morgen. Toi,toi,toi.