Gisteravond heeft Annemieke nog een foto gemaakt terwijl ik zit te bloggen. We hadden een prachtige plekje op een mooie camping. Op dat plekje staat een “ton” waarin je kunt zitten. Dat was wel lekker. Weer eens op een bank zitten en aan tafel eten….

Vannacht heeft het geregend, we werden er zelfs wakker van en hebben de tent even gesloten. Toen het mee bleek te vallen hebben we toch weer wat ritsen losgemaakt, frisse lucht is toch wel fijn.
Die regen ging door tot vroeg in de ochtend zodat de tent drijfnat is.
We staan op en ruimen alles op, zetten de tent nog even in de zon, die inmiddels weer is gaan schijnen, maar hij is nog drijfnat als we hem opvouwen. Die droogt vanavond wel.

We rijden het pad van de camping af en moeten direct de brug over. Daar loopt een wandelaar met zijn hond en beiden schrikken. De hond wordt zeer aggressief en de man kan hem nog maar net in bedwang houden. Dat zijn we niet gewenst in Duitsland, hier staan alle honden onder controle van het baasje.
Het loopt gelukkig goed af.

Even verder wordt aan de weg gewerkt en we moeten via een landweggetje en door het weiland verder. Dat lukt gelukkig ook en eindelijk zitten we weer lekker op de weg te fietsen.
Eerst langs een prachtig kasteel, waar we met een klimmetje omheen moeten fietsen.
Daarna fietsen we lekker langs een spoorlijn en even later langs een riviertje. Genieten op deze manier.
Voordat we het eigenlijk in de gaten hebben zijn we in Hindesheim. We fietsen langs de rivier de stad in en moeten even over een brug en een weg om in het centrum te komen. Daar moeten mooie gebouwen rondom de markt staan. Helaas zijn er geen richtingaanwijzers meer en de gps geeft ook geen uitsluitsel. We hebben geen idee waar de oude markt is. Na een tijdje door het centrum te hebben rondgewandeld geven we het op. We gaan koffie drinken en de route weer opzoeken. Jammer. De koffie is trouwens erg lekker.
Op weg naar de route kopen we nog even brood en lunchen een stukje verderop in een bushokje. Het is al etenstijd.

Dan gaat de rit verder. Het wordt warmer, maar het is heerlijk fietsweer. Een briesje brengt de nodige verkoeling.
We naderen het Osterwald, daar moeten we doorheen klimmen. Eerst torent er nog het prachtige kasteel Marienburg boven ons uit en dan start het klimmen. In eerste instantie gaat het gestaag omhoog, maar we zitten nog buiten het bos, in de volle zon. Dan draaien we een grindpad op en wordt het allengs steiler. Als we het bos in fietsen gaat het klimmen gewoon door. De kleding is doorweekt van ons zweet.
Dan een stukje dalen en dan rijden we een asfaltweg op en mogen we de tweede top, die wat zwaarder is, te lijf. Als we boven aankomen wordt er even uitgerust en bijgetankt. Wat zijn we blij dat we voldoende water bij ons hebben.

De afdaling is riant, niet te steil en over een mooie weg. De km’s schieten onder onze banden door en met een mooie snelheid gaan we naar beneden.
Nu op weg naar Hamelen, de eindbestemming van vandaag.
Het landschap glooit en wij glooien mee, af en toe zware klimmetjes en puinwegen, maar we vorderen gestadig.
Als we de Weser bereiken is het nog maar een klein stukje naar de camping. Een dure camping, maar wel met luxe ***** sanitair.
We slaan ons kamp op, douchen en gaan naar Hameln. Even rondkijken en eten.
Een leuke, vriendelijke stad, vol met ratten.

Het was een prachtige dag, we zijn moe en dankbaar.