Yep, we zijn naar Rome gefietst dit jaar!

Het sluimerde al een tijdje en dit jaar zijn we 40 jaar getrouwd en mede daarom hebben we het besluit genomen: We gaan naar Rome.

En dan, welke route nemen we? We hebben alle spullen wel compleet en weten wat we aankunnen, maar welke route nemen we? Alle wegen leiden immers naar Rome…

Op internet vonden we verschillende mogelijkheden en tenslotte besloten we Reitsma’s route te nemen. Vanwege de vele positieve ervaringen, maar ook omdat we de routeboekjes erg goed vinden, tenslotte moeten we onderweg het kaartje en de beschrijving zonder twijfel kunnen raadplegen. Op de Fiets- en Wandelbeurs hebben we de boekjes ingezien en gesproken met aantal Rome-reizigers.

Ook deze keer zit er ook een religieuze bedoeling achter. De tocht is niet zo druk bezocht als die naar Santiago en de route is meer touristisch en niet zozeer gericht op religie en kloosters e.d., maar toch. Het is wel een pelgrimstocht naar Rome. Op de terugweg van Santiago in 2012 kwamen we een belgische fietser tegen die ons fijntjes vertelde dat je drie tochten gedaan moet hebben: Naar Santiago (check!), naar Rome (“bijna check”) en naar Jeruzalem. Dat laatste zien we voorlopig op de fiets niet zitten.

We dachten in ongeveer 5 weken naar Rome te fietsen, daar nog een paar dagen te blijven en dan per trein terug te gaan. Per trein ja, we zijn reizigers en graag onderweg…

sgpx gpx=”/wp-content/uploads/2013-08-18.gpx”]

Onze ervaringen:

Yep, we gaan naar Rome fietsen dit jaar, het sluimerde al een tijdje en dit jaar zijn we 40 jaar ...
Verder Lezen
Nog voor dat we officieel (op 3 mei) beginnen zijn we al op weg gegaan... Het klinkt vast kryptisch, maar ...
We hebben lekker geslapen, het is wel even wennen weer. Even zoeken naar de juiste hardheid van onze slaapmatjes, maar ...
Yep, we zijn weg. Na ons tripje naar Amsterdam duurde de periode tot het definitieve vertrekt toch nog wel lang ...
Verder Lezen
Het heeft vannacht geregend en niet zo'n beetje ook. Rond middernacht kregen we stevige plensbuien, maar wij sliepen de slaap ...
Het is koud vanochtend, heel koud. We hebben heerlijk geslapen in ons warme nestje en des te meer valt de ...
Vanochtend worden we aangenaam verrast met een uitgebreid ontbijt. We houden zelfs over zodat we brood voor onderweg kunnen maken ...
Verder Lezen
Samen in de zonneschijn, schijn, schijn... Niet dus. Het heeft vannacht stevig geregend, maar het is droog als we opstaan ...
We worden keurig op tijd wakker, het ontbijt staat immers om 8 uur voor ons klaar. Een hotel is toch ...
Het is koud vanochtend, heel koud. Tot onze vreuge schijnt het zonnetje al tussen de wolken door, maar de wind ...
Verder Lezen
Het was koud vannacht, heel koud, maar wij hebben daar niets van gemerkt. Wederom sliepen we de slaap der onschuldigen ...
Het is nog fris vanochtend als we wakker worden, maar gelukkig lang niet zo koud als gisteren. Al snel zitten ...
Het heeft vannacht stevig geregend en meestal zitten we dan lekker droog in ons tentje. Nu helaas niet, het lijkt ...
Verder Lezen
Toen we in 2012 naar Santiago de Compostella fietsten was de eerste dag in de Ardennen de eerste pfoe-dag. Klimmen ...
We hebben niet in de gaten dat het moederdag is, maar de routeplanner, Hans Reitsma, heeft daar wel rekening mee ...
Vannacht heeft het geregend en het grasveld waarop we staan heeft lang gras. Kletsnat dus. Maar de tent is waterdicht! ...
Verder Lezen
We zijn bofferds! Dat roepen we bijna de hele dag en elke dag dat we deze reis maken. Ook vandaag ...
Wat een titel he? Die komt van een boek van een pelgrimage naar Rome (te voet) van Jan Blokkler. Zo ...
Vandaag gaan we dan de Alpen in. De eerste pas staat op het programma. We moeten twee passen nemen voordat ...
Verder Lezen
Vandaag hebben we een "tussendag". Tussen de pas van gisteren en die van morgen moeten we wat km's maken. We ...
Vannacht heeft het geregend en de temperatuur is een flink stuk naar beneden gegaan. Als we opstaan is het nog ...
Gisteravond zijn we maar uit eten gegaan. We hadden niets meer te eten en hadden geen andere keuze. Samen met ...
Verder Lezen
Het mooie weer is echt doorgebroken. Ook vannacht is het niet echt koud geweest en alles is droog! We slapen ...
Vandaag staat er een relatief eenvoudige etappe op het programma, maar dat bleek aan het einde niet zo te zijn ...
Vandaag wijken we van de hoofdroute af en nemen een afwijkende route naar en langs het Gardameer. De camping waarop ...