In de ochtend zijn we van Wijk bij Duurstede naar het station in Utrecht gefietst. Van daaruit namen we de trein naar Maastricht. In de trein reisden we samen met twee andere fietsers die ook het fietserpad gingen fietsen. Ze kwamen uit een dorpje bij het eindpunt, Surhuisterveen, en hadden eerst nog een dagje Maastricht alvorens op weg te gaan.
In Maastricht waren we aangenaam verrast door het gemak waarmee we van het station af konden komen en naar het zuiden konden fietsen. Niks geen liften of trappen. Gewoon van het perron af en opstappen…

Op weg naar Eijsden, maar een klein stukje fietsen.

In Withuis drinken we op 100 mtr van de Belgische grens een lekker bakje thee, in de zon! Het heeft hier stevig geregend in de ochtend gezien de vele en grote plassen onderweg. Na de teabreak fietsen we een rondje naar Eijsden, een prachtig plaatsje. Aan de oevers van de Maas is het erg rustgevend. Dan op naar Mesch, de eerste etappeplaats. We overnachten daar bij Fanny-Rose en komen daar dankzij een idyllische route van de gps.Een leuke vrouw, leuk huisje en gezellige kamer. Even rusten en dan gaan we op zoek naar een restaurantje en komen uit bij auberge de reiskoffer. We waren daar de enige en hebben genoten van een echt Limburgs gerecht: asperges.

Na het eten lopen we nog even door het dorp. De kerk is open en natuurlijk gingen we binnen kijken. Er werd net geoefend door het kinderkoor: “he’s got the whole world in his hand…”. Schattig en wat een mooi kerkje.