Vandaag hebben we een “tussendag”. Tussen de pas van gisteren en die van morgen moeten we wat km’s maken. We fietsen de hele dag langs de Inn en hebben het routeboek niet goed geinterpreteerd…

Een van onze (kleine) gebedjes is vanochtend verhoord: Alles is droog, het gras, de tent, alles. Heerlijk om eens een keer niet alles nat in te pakken. De dagelijkse routine is al volop aanwezig en al snel zitten we op de fiets. Naast Dirk en Els is gisteravond ook Theo uit Eindhoven aangehaakt. We hebben hem al een paar keer gezien onderweg, maar nu staat hij ook op dezelfde camping.
Eerst nog even langs het klooster, hier in het dorp. Een groot klooster waar we, dat zagen we te laat, ook de afgelopen nacht hadden kunnen doorbrengen.
Dan verder naar beneden, weer naar de route. We zitten snel op de route. Na even krijgen we de eerste klim, 1,5 km 4-5%. Dat is normaal een fluitje van een cent, maar we hebben de dag van gisteren nog in de benen. De vermoeidheid is verdwenen, maar de benen zijn nog niet optimaal hersteld. Het is dus even werken. Na deze klim krijgen we allerlei kleine dorpjes in een glooiend landschap.

De Inn houdt ons gezelschap vandaag, samen met de A12, de snelweg die door dit dal gaat, en de spoorlijn Soms verdwijnt de A12 in een tunneltje en het is dan heerlijk rustig.

Bij een sportveld is een klein restaurant, wat op verzoek van Theo de deuren wat eerder opent. We kunnen koffie drinken. Even later schuift Jan ook aan, Jan hebben we ook al eerder ontmoet, maar hij kampeert niet altijd. Verkwikt door het lekkere bakje gaan we weer op weg. Theo en Jan blijven achter, nog wat kletsen.

We moeten direct door een tunneltje onder de spoorweg door en even verder krijgen we een helling van 17%, Onfietsbaar, dus we lopen een klein stukje. Dirk is snel boven en helpt de dames met het duwen van de fiets.

Verder door mooie dorpjes, omhoog en omlaag.
We lunchen langs de route op een bankje en genieten van het uitzicht.

Dan wordt de ruimte voor rivier, spoorlijn, A12 en onze weg erg smal en fietsen we soms net boven het water. Ook hebben we een heerlijk lang stuk waar we op zijn “Nederlands” kunnen fietsen: vlak en goed asfalt.

We worstelen ons door Landeck heen, daar is het net markt en direct daarna krijgen we een traject op en af. “Soms steil” staat in het routeboek. Dat klopt!

Daarna is het eigenlijk gedaan met het klimmen en rijden we vrij direct naar de camping in Ried. Tent opzetten, douchen, boodschappen doen en dan… Toen we naar Ried reden wakkerde de wind al aan en we hebben de tent al voorzien van extra scheerlijnen en met de kont in de wind gezet. Als we uit de supermarkt komen zijn er erg sterke windvlagen en begint het te regenen.We spoeden ons terug naar de camping. De buren hebben de fietsen, de stoeltjes gered en de was, dank!!! Op de camping gaat de wind erg tekeer en onze tent heeft het stevig te verduren, maar alles gaat goed. We wachten de bui af in de tent.

Dan koken, afwassen, koffiedrinken en vroeg naar bed. Morgen wacht ons een zware dag.

Het was weer mooi, met name op de smalle stukken zijn de bergen en rotsen heel dicht bij. De uitzichten zijn op andere plekken weer formidabel.

We zijn weer dankbaar voor deze mooie dag. Dat we dit toch kunnen en mogen doen…